Obciążenia wojskową klasą obciążeń MLC

Tomasz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 27, 2017 7:10 am

wt lis 07, 2017 9:33 am

Witam,
Z których norm najlepiej korzystać?
O ile kołowe to można sobie wprowadzić jako Permit Truck nawet w polskiej normie to co z gąsienicowymi?
Jak sobie z tym radzicie? Wprowadzał może ktoś już to?
lukasz.jarno
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 26, 2017 5:42 pm

śr lis 08, 2017 9:53 am

Witam,

Pracujemy obecnie nad implementacją grupy pojazdów MLC, także niedługo ten problem zniknie, ponieważ stworzymy taką bazę.

Przy okazji poprosimy o radę czy pojazdy MLC są całkowicie uniwersalne dla Państw NATO - czy są w jakiś sposób zlokalizowane dla poszczególnych Państw?

Pozdrawiam,

Łukasz Jarno
Tomasz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 27, 2017 7:10 am

pt lis 10, 2017 7:05 am

"Klasa MLC (Military Load Class) – wojskowa klasa obciążenia – jest to standardowy system NATO, w którym obiekt mostowy ma przydzielony numer
klasyfikacyjny wyrażający obciążenie, jakie może przenieść dla przejazdu pojazdów: w jednej kolumnie/w dwóch kolumnach"

Polskie akty prawne (jeśli ktoś ma lepszą wiedzę w tym temacie to proszę o sprostowanie/dodanie):
1. ZARZĄDZENIE NR 2 MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 17 stycznia 2017 r.w sprawie wdrażania wymagań techniczno-obronnych w zakresie projektowania i użytkowania dróg i obiektów inżynierskich
2. ZARZĄDZENIE NR 38 MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 26 października 2010 r.w sprawie wyznaczania wojskowej klasyfikacji obciążenia obiektów mostowych usytuowanych w ciągach dróg publicznych (tu są rozrysowane i opisane pojazdy)
3. Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 38 Ministra Infrastrukturyz dnia 26 października 2010 r. METODYKA POSTĘPOWANIA W ZAKRESIE WYZNACZANIA KLASY MLC DLA NOWOBUDOWANYCH
I PRZEBUDOWYWANYCH OBIEKTÓW MOSTOWYCH NA DROGACH PUBLICZNYCH

P.S.
Dobrze jeśli będzie możliwość łączenia wojskowych obciążeń ruchomych z pozostałymi normami obciążeń ruchomych dostępnymi w programie. Aktualnie mamy sytuację, że w momencie zmiany normy obciążeń znikają te wcześniej wygenerowane. Niektórzy lubią miec wszystko w jednym pliku co bardzo ułatwia ewentualne zmiany i ogranicza pomyłki.
Dodatkowo jeśli można to wprowadziłbym pojazdy specjalne STANAG bo wg obowiązującego prawa w Polsce jesteśmy zobowiązani także na te obciążenia projektować obiekty.
ODPOWIEDZ